Hjem » Blog » Guide: Sådan opretter du en simpel vare i WooCommerce

Guide: Sådan opretter du en simpel vare i WooCommerce

Sådan opretter du simple varer på din WooCommerce webshop

Skrevet af:

Simpel vare eller en vare med flere varianter?

Er du ny i WordPress WooCommerce? Er du lidt i tvivl om, hvordan du opretter dine produkter? I denne guide har vi forsøgt at vejlede dig i, hvordan du opretter en simpel vare i WooCommerce. Når man opretter varer, skal man altid tage stilling til, om det er en simpel vare eller en variabel vare. En variabel vare er et produkt med flere varianter. F.eks. en t-shirt der fås i flere størrelser og farver – altså flere varianter. Du kan læs mere om oprettelse af variable varer her. I vores guide her ønsker vi at oprette en simpel vare.

Bemærk: Vi anbefaler, at du opretter dine varer på en computer og i browsere som Google Chrome eller Mozilla Firefox.

Log ind i kontrolpanelet med dine loginoplysninger.

Før vi opretter en ny vare, skal vi sikre os, at vores produktkategorier er oprettet. Dette gør vi ved at holde musen over “Varer” og klikker på “Kategorier”. Her kan vi nu tilføje alle de ønskede produktkategorier der skal være på webshoppen og inddele dem under hinanden. I vores eksempel her har vi kategorierne “Tøj”, “Overdele” og “Underdele”. Skal vi oprette en ny kategori, skal vi blot udfylde feltet “Navn” og herefter klikke på den blå knap “Tilføj ny kategori” nederst. Skal en kategori ligge under en hovedkategori kategori, vælger vi blot hovedkategorien til den pågældende kategori i feltet “Hovedkategori”.

Nu har vi tilføjet vores ønskede produktkategorier. Så er vi klar til at tilføje en ny simpel vare. Ude til venstre holder vi musen over “Varer” og klikker på “Tilføj ny”.

Nu er vi inde og kan udfylde alle nødvendige informationer til vores nye vare. I vores eksempel her vil vi oprette en ny trøje. Den fås kun i én enkelt farve, så derfor vil vi oprette den som en simpel vare. Hvis den fås i flere farver og størrelser, skal den oprettes som en variabel vare. Du kan læse vores guide i oprettelse af variable varer her. Vi starter med at udfylde varens navn (A). Herefter udfylder vi varens fulde beskrivelse (B). Ønskes en kort beskrivelse, som vises ved siden af produktnavn og pris, skal feltet “Kort varebeskrivelse” udfyldes (D). Herefter skal vi have en pris på varen. Dette gør vi under dens varedata (C). Her har vi mulighed for f.eks. at udfylde pris, tilbudspris, lagerbeholdning, forsendelse m.m. I vores eksempel ønsker vi at udfylde en normalpris, hvor mange der er på lager af pågældende vare samt et varenummer (Dette finder vi under fanen “Beholdning” til venstre) (C).

Når vi har udfyldt alle informationer omkring vores vare, så skal vi tilføje varen til en produktkategori (E), som vi oprettede i punkt 2. Har vi glemt at oprette en kategori, så kan denne tilføjes ved at klikke på “Tilføj ny kategori” (E). Herefter skal vi tilføje varens primære billede (F) samt flere billeder til varegalleriet (G). Vi anbefaler altid den samme størrelse på alle produktbilleder. Du kan læse om, hvordan du tilpasser og optimerer dine billeder ved at følge denne guide.

Når vi har udfyldt ovenstående informationer, data og billeder, så mangler vi blot at udgive varen. Vi klikker derfor på den blå knap “Udgiv” øverst til højre for at udgive produktet. Sådan! Vi har nu oprettet vores simple vare på webshoppen.

Skal vi hjælpe dig med dine produkter? Så kontakt os

Har du måske brug for hjælp til oprettelse af dine varer? Så tøv ikke med at kontakte os. Vi kan helt sikkert hjælpe dig. 

Flere indlæg fra samme kategori

- 22. april 2020

Den brugervenlige menustruktur

Den brugervenlige menustruktur Har du en webshop eller skal du starte en op? I dette indlæg kan du blive lidt klogere på, hvorfor det er vigtigt, at du får en god... Læs indlægget
- 31. januar 2020

Guide: Sådan opretter du en variabel vare i WooCommerce

Sådan opretter du en variabel vare i WooCommerce Opret en variabel vare Skal du igang med at oprette nye varer i din WooCommerce webshop, og det skal være varer m... Læs indlægget
- 16. juli 2019

Google Ads vs. SEO: Hvad er bedst?

Google Ads vs. SEO: Hvad er bedst? Hvad er forskellen på Google Ads og SEO, og hvad skal man bruge sine ressourcer på, hvis budgettet er stramt? I dette indlæg dy... Læs indlægget
- 4. maj 2020

Find gratis billeder til din hjemmeside her

Find gratis billeder til din hjemmeside eller webshop Kan du heller ikke finde gode billeder til din hjemmeside, som du må bruge? Hvis du ejer en hjemmeside, så k... Læs indlægget

HOV VENT!

Går du uden at sige farvel? 😢

Er du helt sikker på, at vi ikke
skal tage en snak, om dit projekt?
Vi ringer dig meget gerne op!

Book et møde med os
Lad os tage et uforpligtende møde, hvor vi drøfter dine muligheder. Udfyld dit navn og telefonnummer, og vi vil kontakte dig hurtigst muligt.